
ARTĂ ȘI TEHNOLOGIE ÎN MIJLOCUL PREȘCOLARILOR

MAKE TECHNOLOGY YOUR FRIEND!
Ca urmare a aprobării acreditării Erasmus+ în Domeniul Educației Școlare cu numărul 2020-1-RO01-KA120-SCH-095755, în perioada 11-19.02.2023, s-a desfășurat cursul de formare „Educația nonformală pentru incluziune”, organizat de Asociația EDU2GROW, în localitatea Loutra Edipsou din Grecia, la care au participat profesorii Leach Ramona, Micu Lumința, Mîțiu Carmen, Perța Sonia și Pleșa Claudia, alături de cadre didactice din Italia, Grecia, Portugalia și România. Mobilitatea a avut ca obiectiv creșterea calității serviciilor educaționale legate de incluziune.
Cursul de formare a fost strucurat în 5 module și a debutat cu jocuri interculturale: comunicare, conectare, legătura dintre cultură și incluziune; Team building: exerciții practice; Dezbatere: stereotipuri și prejudecăți în clasă, valori culturale și de grup, cuprinse în modulul „Cultură și interculturalitate”.
În toate domeniile de activitate și inclusiv în viața de zi cu zi, pentru bunul demers al societății și succes în tot ceea ce realizăm, un lucru important este comunicarea. Astfel, urmărind acest scop, în cadrul celui de-al doilea modul s-a dezbătut conceptul de comunicare (asertivă, agresivă, pasivă), comunicarea în mediul de lucru și în clasă, adaptarea comunicării la grupa de vârstă și s-au desfășurat jocuri pentru îmbunătățirea comunicării: empatie și imitare.
Participanții au avut ocazia să simtă trăirile celor excluși, prin abordarea temelor precum „Includerea și excluderea în grup”; „Dezvoltarea încrederii și stimei de sine pentru indivizii excluși”; „Dinamica intra și intergrup”; „Instrumente pentru lucrul cu grupuri”, care au fost incluse în modulul cu titlul „Grupuri dinamice”.
Ca răspuns la întrebarea „Ce este incluziunea? (Școala incluzivă și societatea incluzivă)”, modulul denumit „Metode Non-formale de incluziune” a ajutat la înțelegerea excluderii și la aplicarea instrumentelor de coaching pentru tinerii cu mai puține oportunități.
Deoarece fiecare individ este unic, cu prejudecăți și principii, este normal ca la un momentdat să apară și discrepanță de idei, care, de cele mai multe ori conduc la conflicte dacă nu sunt mediate corespunzător. În acest sens, ultimul modul, „Conflict -management și mediere”, a fost dedicat următoarelor teme de dezbatere: „Surse de conflict în incuziune”, „Abordări ale conflictului”, „Introducere în mediere”, „Mediere și negociere. Joc de rol-Mediere” și „Metoda Teatrului forum pentru abordări incluzive”. Prin participarea la activitățile cuprinse în acest modul, cadrele didactice și-au aprofundat și au învățat noi tehnici de mediere a conflictelor care apar în rândul copiilor și tinerilor.
În ultima zi a cursului, după sesiunea de evaluare și cea de planificare a activităților de diseminare și valorificare, a avut loc ceremonia de acordare a certificatelor de Mobilitate Europass. Datorită acestui curs, cadrele didactice participante au dobândit noi cunoștințe despre metode și instrumente inovative specifice educației incluzive care pot fi utilizate pentru incluziunea tuturor copiilor, care, după diseminarea din cadrul consiliului profesoral, urmează să fie puse în practică la nivel de unitate.















